Jak Vytvořit kvalitní scénář

Úvod

Pokud hodláte dělat scénáře (či celé kampaně), věnujte pozornost následujícím radám. O tvorbě by se dalo napsat mnoho stránek, přesto jsem se rozhodl vyzdvyhnout nejdůležitější body, na které je nutné pamatovat. Návody je psán spíše jako poznámky, protože myslím že je to přehlednější.

Návody

Velikost mapy

screen Zvoltve dobrou velikost mapy uměrnou počtu hráčů. Pokud bude scénář pro 2 hráče tak rozhodně zvolte některou z menších map. Jistě znáte situace kdy máte zabít všechny hráče a honíte poslední postavičku na obrovské mapě. To na dobrém dojmu nepřidá.
Naopka pokud na malou mapu dáte 8 hráčů, nemají kam expandovat a za chvilku ani co těžit !

Terén

Terén by neměl být jednolitý. To je asi to nejdůležitější. Pokud otevřete něčí scénář a vidíte, že pouze nechal vygenerovat základní mapu a dal na ní suroviny (i lesy) a třeba 1 řeku je to amatérizmus.
Druhý extrém je přeplácaný scénář ze zbytečnými objekty. Pokud na mapě použijete všechny dostupné terény, uděláte z toho akorát cirkus. Prostě scénář by měl vypadazt živě a neodfláknutě, ale zároveň by neměl být přeplácaný.

Hráči

screen Hlavní zásada při stavbě single-player scénáře je, že hráč (co sedí u počítače) je hráč 1 ! Toto neměnte. Po pravdě mě snad ani nenapadá rozumný důvod proč to měnit.
Co nás však zde více zajímá je startovací doba a suroviny. To záleží na povaze scénáře. Pokud jde o suroviny, chce to odhat, který získáte jen praxí. Osobně se mi však ještě osvědčilo dávát počítači hodně surovin, aby se mohl dobře rozvíjet. Ale to opět záleží na tom, jak se scénář stavěný. Zde asi budete postupovat metodou pokus omyl při testech.

Jednotky

Platí to, co jsem napsal předtím. Podle toho jaký scénář stavíte. Hráč musí mít ze začátku dost jednotek, aby se ubránil případnému prvnímu útoku. Tady asi není moc co napsat, chce to praxi a cit pro tuto hru.

Podmínky vítězství

Pokud žádné podmíky vítězství nezadáte platí automaticky vítězství dobytím. Zde je však zrada ! Pro nastavení podmínek vítězství jsou v editoru 2 záložky (individual victory, a global victory).
Individual victory nastavuje podmínky pro konkrétního hráče. Pokud si tuto záložku projdete brzy ji pochopíte. Je zde však zrada Při použítí individuálních podmínek vítězství, musí být nastaveny globální podmínky na CUSTOM a nesmí být žádná odškrtnutá ! Indivuduální podmínky jsou poté ignorovány !

Další nastavení

screen Zablokováná stavby některých budov: Záleží na typu scénáře, dost často blokuji div (wonder), protože při individuálních podmínkách je k ničemu. Občas se hodí zablokovat počítači některé budovy (dílna oblíhacích strojů jestliže je omezená doba, aby vás nepřeválcoval)
Plné technologie: Používám jen někdy, osobně se raději snažím zvolit dobrou civilizaci, která má výhody a technologie, které se ke scénáři hodí.


Valid XHTML 1.0 Transitional facebook

Jste návštěvník této stránky. Z toho dnes bylo připojeno uživatelů. Práve je on-line